Ergonomisch hoofdkantoor voor PGS Group in Gistel: "De mens is altijd het vertrekpunt."
Gilles Wynant, office projectleider bij Ergodôme, neemt je mee naar het nieuwbouw kantorencomplex Tourmalet in Gistel. Daar stonden we mee in voor de inrichting van een futureproof hoofdkantoor voor PGS Group. Het resultaat? Een hybride en ergonomische werkplek waar het welzijn van de werknemers centraal staat.
Hoe werken we morgen? Het antwoord vind je in het hoofdkantoor van PGS Group in Gistel. Samen met de klant en de architect creëerden we een futureproof werkomgeving waarbij de werkdynamiek en het welzijn van de werknemers centraal staat.
Een slimme kantoorindeling voor PGS Group
Gilles Wynant: “Onze manier van werken is de voorbije jaren sterk veranderd. Soms werken we op kantoor, soms thuis. Ook staan we vaker recht om te werken en durven we al eens van werkplek te wisselen. Daarom werkten we samen met de architect een activity-based kantoorinrichting uit.”
Gilles Wynant: “Voor het uittekenen van het grondplan kon de architect rekenen op onze expertise. Naast het bepalen en optimaliseren van de verschillende werkruimtes, legden we een ergonomische laag over elke ruimte.
Investeren in ergonomie op de werkvloer
Gilles Wynant: “Een kantoor richten we altijd in met zorg voor de mensen die er werken. Ergonomie is daarbij het vertrekpunt. Door te investeren in ergonomie, investeert PGS Group in de gezondheid en energie van haar medewerkers. Een slimme zet, want een bedrijf dat zorg draagt voor haar mensen creëert een positieve dynamiek op de werkvloer.”
Gilles Wynant: “Na de levering en plaatsing van het kantoormeubilair, gingen we langs bij PGS Group voor ergonomische opleidingen. We toonden de werknemers hoe ze de bureaustoelen, zadelkrukken en zit-sta-bureaus correct instellen en gebruiken. Daarnaast gaven we heel wat tips over ergonomisch werken en hadden we aandacht voor extra accessoires zoals gepersonaliseerde muismatjes, kapstokken en vuilnisemmers. Elk detail telt.”
Waarom samenwerken met Ergodôme?
Wij begeleiden je van ontwerp tot aankleding van je kantoor. Dit zorgt ervoor dat we een grondige dossierkennis hebben waardoor we snel problemen oplossen. Dankzij de vlotte communicatie met klant, architect en andere aannemers schakelen we snel. Deze hands-on aanpak resulteert in een vlotte oplevering en ontlast de klant.
Gilles Wynant: “Onze taak reikt verder dan het verkopen van ergonomisch kantoormeubilair. Wij nemen de adviserende rol op ons en denken mee in functie van het bedrijf en de werknemers. Wanneer de architect klaar is met het grondplan, staat ons eigen team in voor de levering en de plaatsing van het meubilair. Tijdens de installatie hebben we direct contact met de andere aannemers. Denk bijvoorbeeld aan de elektricien die zorgt voor de bekabeling van de zit-sta-bureaus.”
ADVIES OP MAAT
Wij begeleiden je van ontwerp tot aankleding en houden rekening met de noden en wensen van jouw bedrijf.
HANDS-ON
Wij staan in voor de levering en plaatsing van het meubilair, alsook de vlotte communicatie tussen de verschillende partijen.
OPLEIDING
Wij blijven je partner bij elk afgeleverd project en zorgen voor de nodige nazorg, ergonomische opleidingen en bijkomende service.
Ben je klaar voor een futureproof werkomgeving?
Laat je inspireren door het verhaal van PGS.